Skuteczny Marketing Internetowy

Jak założyć i zweryfikować konto w Cashbill?

Instrukcja jak założyć i zweryfikować konto w Cashbill.pl

Cz 1. Zakładanie i weryfikacja konta w Cashbill

Krok #1: Wejdź na stronę https://panel.cashbill.pl/registry i wypełnij formularz. Informacje, które w tym kroku należy podać to:

  • login – unikalna nazwa konta, która będzie służyć do późniejszego logowania do panelu,
  • adres e-mail – polecam podać najbardziej aktualny adres e-mail, ponieważ będziemy otrzymywać różnego rodzaju ważne powiadomienia,
  • hasło – powinno być to silne hasło, nie należy nikomu podawać tego hasła! Nawet my jako firma zajmująca się tworzeniem stron internetowych NIGDY nie wymagamy tego hasła od Naszych Klientów!!!. Login i hasło to prywatne informacje, które umożliwią logowanie do panelu, na którym będzie możliwość zarządzania wszelkimi środkami, które wpłynęły online poprzez bramkę płatniczą.
  • zaznaczamy wszystkie zgody poniżej.
fot. 1. Formularz rejestracyjny Cashbill.pl

Po wypełnieniu formularzu otrzymamy wiadomość na podany adres e-mail. Jeśli chcemy przejść dalej to konieczne jest otwarcie wiadomości od Cashbill i kliknięcie w link aktywacyjny, znajdujący się w wiadomości.

fot. 2. Wiadomość z linkiem aktywacyjnym.

Krok #2: Po kliknięciu w link otworzy się nowa karta, w której musimy podać na początek numer telefonu. Ustalamy również kod PIN, który jest dodatkowym zabezpieczeniem do uwierzytelniania transakcji np. zlecenia wypłat środków na konto bankowe. Koniecznie zapamiętaj ten kod PIN!

fot. 3. Podajemy numer telefonu oraz wymyślamy kod PIN.

Krok #3: Podajemy dane firmowe, wystarczy podać numer NIP i kliknąć “Pobierz” – system automatycznie zaimportuje dane z odpowiedniego rejestru. Sprawdzamy jedynie czy dane zgadzają się ze stanem faktycznym. Niestety, ta metoda nie działa w przypadku firm zagranicznych – w takiej sytuacji konieczny będzie kontakt z Cashbill i rejestracja firmy “ręcznie”.

fot. 4. System automatycznie pobierze dane firmowe z rejestrów.

Krok #4: Przelew weryfikacyjny

W tym kroku musimy zrobić przelew weryfikacyjny. Musi być to przelew z konta firmowego i dane podane w Cashbill muszą być identyczne jak te na przelewie (nazwa firmy, adres). Tylko i wyłącznie na konto zweryfikowane będzie można wypłacać środki z Cashbill.pl

Ważne jest, aby kwota była taka sama, oraz tytuł przelewu taki sam jak podany na stronie cashbill.pl

fot. 5. Wszystkie dane do weryfikacji konta będą podane na stronie Cashbill.pl

Weryfikacja konta trwa zazwyczaj do 2 dni roboczych (tak, przynajmniej było w moim przypadku). Po zweryfikowaniu wszystkich danych oraz przelewu możemy się zalogować. Czasami logowanie do panelu Cashbill może być dostępne dopiero po zweryfikowaniu konta.


Cz. 2. Konfiguracja usługi/sklepu internetowego w bramce płatniczej

W tej części dodamy sobie sklep internetowy do bramki płatniczej, po wykonaniu tych czynności będziemy mogli już dodać bramkę płatniczą i zintegrować ją ze stroną internetową.

Krok #1: Logujemy się do konta Cashbill.pl (strona do logowania: https://panel.cashbill.pl/login)

Podajemy login oraz hasło, które ustaliliśmy w pierwszym kroku przy rejestracji.

Krok #2: W panelu główny z menu po lewej stronie wybieramy zakładkę “Nowy sklep internetowy”.

fot. 6. Panel Klienta – widok po zalogowaniu

Krok #3: Następnie przy pierwszej opcji “Punkt Płatności Sklep Internetowy” wybieramy “URUCHOM”.

fot. 7. Uruchamiamy Punkt Płatności Sklep Internetowy

Krok #4: Otworzy nam się nowe okienko, gdzie będzie konieczność podania danych związanych ze sklepem internetowym, na którym chcemy obsługiwać płatności online. Poniżej omówimy jak wypełnić poszczególne pola.

fot. 8. Uruchomienie usługi – formularz

Omówienie poszczególnych pozycji, część z tych informacji dostarczymy w wiadomości e-mail! 

  • Adres URL sklepu – czyli podajemy po prostu link z adresem, na którym jest strona internetowa z modułem sklepu internetowego. Wystarczy podać domenę główną (chyba, że dostarczymy inny adres URL sklepu w wiadomości);
  • Odbiorca Płatności – najlepiej wpisać tutaj nazwę firmy, tak, aby klienci wiedzieli w historii transakcji na koncie bankowym jaka to była płatność i dla kogo. Pozwoli to uniknąć wszelkich nieporozumień;
  • Adres reklamacji – adres e-mail, pod którym będą przyjmowane reklamacje – może to być zwykły adres, z którego korzystasz na co dzień, nie ma konieczności tworzenia nowego;
  • Platforma sklepowa – w 90% będzie to WooCommerce (na tym silniku głównie pracujemy) – poinformujemy w wiadomości e-mail jeśli będzie trzeba wpisać tutaj inną nazwę.
  • Adres serwerowego potwierdzenia transakcji – ten adres również wyślemy w wiadomości e-mail, wystarczy go dokładnie skopiować i wkleić w formularzu na Cashbill;
fot. 9. Dodatkowe funkcje.

Poniżej mamy różne dodatkowe funkcje – proszę pamiętać, że zaznaczenie jakiejkolwiek dodatkowej funkcji może wymagać dodatkowych dokumentów i potwierdzenia działalności firmy, więc może to przedłużyć czas uruchomienia płatności online.

Jeśli chcemy przyjmować płatności jedynie online oraz BLIK to wszystkie opcje należy zaznaczyć na NIE.

Na samym dole mamy regulaminy, dokumentację – zastaje nam zaznaczyć ZGODĘ oraz kliknąć URUCHOM.

Teraz musimy odczekać, aż pracownik Cashbill zweryfikuję naszą witrynę/sklep internetowy pod względem zgodności z RODO oraz czy faktycznie sprzedajemy na stronie produkty/usługi. Czas oczekiwania w moim przypadku wynosił 3 dni robocze.


Cz. 3. Informacje, które należy dostarczyć.

Jeśli korzystacie Państwo z usług naszej firmy AdsWeb.site i konfigurujemy dla Państwa sklep internetowy to po pozytywnej weryfikacji Państwa konta będzie konieczność podesłać nam kilka ważnych danych, które będziemy mogli wprowadzić na stronie internetowej. To zamknie już etap integracji bramki płatniczej z modułem sklepu internetowego.

Krok #1: Po weryfikacji konta logujemy się do panelu Cashbill i po lewej stronie z menu wybieramy Płatności >> Lista. (jak poniżej)

fot. 10. Wybierz Płatności – następnie – Lista

Krok #2: Na liście wchodzimy w ustawienia danego Punktu Płatności, po prawej stronie będzie taka ikonka “koła zębatego”. Wchodzimy tam po prostu klikając na tą ikonę.

fot. 11. Wejdź w ustawienia Punktu Płatności

Krok #3: Otworzy się zakładka Konfiguracja, teraz musimy odszukać sekcję na tej stronie, która również nazywa się Konfiguracja. Znajdziecie Państwo tam dane, które należy nam przesłać w wiadomości e-mail, tak, abyśmy mogli zintegrować konto Cashbill ze sklepem internetowym.

Informacje, które należy nam wysłać to:

  • Identyfikator Punktu Płatności
  • Klucz Punktu Płatności

 

fot. 12. Prosimy w wiadomości e-mail wysłać nam Identyfikator Punktu Płatności oraz Klucz Punktu Płatności, abyśmy mogli zintegrować konto Cashbill ze sklepem internetowym.

I to wszystko! Po otrzymaniu tych danych bramka płatnicza będzie w pełni skonfigurowana na stronie. 

 

Zostaw Komentarz!